неділя, 14 квітня 2019 р.

Букварикове свято



Букварикове свято

Мета: Вчити дітей виразно декламувати вірші, формувати інтерес до читання.
Розвивати акторські здібності, уяву, вміння фантазувати.
Виховувати у дітей любов до книги, дружні стосунки, родинні почуття.

Вчитель.
      Ми зібралися в цьому класі на найголовніше свято першокласника – свято Букваря.
      Ми щиро вдячні тим, хто завітав на наші перші жнива. Сподіваюсь, що зібрані зернятка знань проростуть рясним урожаєм у майбутньому, а тепло сьогоднішнього свята залишиться у серцях наших дітей назавжди!
       Я вітаю вас з цим святом і бажаю вам, щоб книга стала одним із ваших друзів, щоб ви любили її і шанували.

Ведуча:
Увага! Увага! Всім доброго дня.
Зібралась у класі шкільна сім’я
Адже в 1-ому класі сьогодні свято  свято Букваря.
Воно буде класне - веселе і сучасне.
Тому рук не шкодуйте і артистам аплодуйте!

Ведучий:
Новітні технології,..інтернет,..піар.
Якщо є мережа фейсбук, чому ж не може бути Фейсбуквар?!
Отож, мережа відкривається і свято букваря розпочинається.


Ведуча:
Головний  офіс - ____________________школа, 1клас.
Груп -33 усі від А до Я знайдете на сторінках Фейсбукваря.
Адміністратор мережі  ⸺ алфавіт, нік – азбука, абетка.
В групу  фейсбукваря почали першокласники восени вступати.
А сьогодні, про все що знають хочуть розказати.
Кількість зареєстрованих у мережі -__- поки що… Зустрічайте.
(Заходять учні під звуки музики)
      1. Ясне сонечко проміння
Посилає щедро в клас,
Це воно, напевно, знає
         Що сьогодні свято в нас.

2. В першім класі – урочистий
День прощання з Букварем
         Пригадай-но, як колись ти
Був маленьким школярем.

3. Є святкових днів багато
На листках календаря.
         А між ними – й наше свято –
Вшанування Букваря.

4. Літера перша і перше слово,
З книгою перша серйозна розмова.
Перша сторінка, наступна сторінка,
Успіхи перші, і перші сльозинки.

         5. Згадайте, люба вчителько,
Матусі, татусі,
Як «бекали » і «мекали»
Спочатку ми усі.

         6. А нині любо слухати,
Як добре ми читаємо.
Подякуєм Букварику
І разом попрощаємось.

7. Любі гості, мами й тата,
В нас букварикове свято.
Добре, що прийшли до нас
На гостину в перший клас.

8. День вітання і прощання
Свято перших букварів,
Перша сходинка зростання
Для найменших школярів.

9. Будем вчитись на відмінно
І поводитись сумлінно
Щоб батьки могли радіти,
Що такі в них гарні діти.

10. Ми запрошуємо всіх –
І дорослих, і малих!
Час настав вже відпочити,
Посміятись, порадіти!
Пісня «Ми навчилися читати»

 (Виходить Незнайко та ведуча)
Незнайко: 
          Ой! Ой! Ой! Насилу врятувався!    Добрий ранок!
Ведуча: Який ранок? Адже це день.
Незнайко: А я не знаю чи ранок, чи день, чи вечір.
Ведуча: А чому це ти так репетував?
Незнайко: Та то я від злодія втікав.
Ведуча: Від злодія? Від якого?
Незнайко: Від звичайного, який хотів у мене украсти мою шапку.
Ведуча: Твою шапку? А навіщо вона йому?
Незнайко: Як це навіщо? Ви хіба не знаєте? Чим більша шапка, тим розумніша голова!
Ведуча: Ой, Незнайко! Не сміши нас! В тебе розумна голова! Ти ж нічогісінько не знаєш, тому тебе і прозвали Незнайком. Ось ми зараз, і перевіримо, що ти знаєш та вмієш! (Показує літеру)
-        Яка це буква?
          Незнайко. Пів жука.
Ведуча. А точніше?
Діти. Літера К.
Ведуча. (Показує букву О) А оце?
Незнайко. Та це кругле яйце?
Ведучий.  Що?
Діти. Це літера О.
Ведуча. Годі, годі, годі… геть усе на світі переплутав!
               Спробуй  загадки  першокласників відгадати. 
             Загадка 1.
Новий дім несу в руці,
Двері в ньому на замку.
А живуть в будинку тім
Книжки, ручки, олівці.

Незнайко. Знаю, знаю, знаю! Це шпаківня!
Що не так? Підкажіть, діти!
Діти. Портфель!
Незнайко. Так, правильно! І як я раніше не здогадався?
     Я до портфеля дуже звик,
     І він без мене ні на крок:
     Зі мною йде він на урок.
     Його я дуже бережу (пригортає до себе)
     Бо добре сніжної пори на ньому
     З’їхати з гори!
Вчитель. Ай-яй-яй! Діти, скажіть, хіба це дбайливе ставлення до портфеля? А на чому можна з՚їхати з гірки?
            Загадка 2.
Довгі палички кругленькі,
Сині, жовті, червоненькі.
На папері походили
Кольори свої лишили.
Звуться палички оці …
Незнайко: смачнесенькі млинці
Діти: кольорові олівці.
              Загадка 3.
Які уроки вже були,
Що на завтра задали…
Пам’ятає все. Й оцінки,  навіть ті, що з поведінки.
Незнайко: Ну звісно …мама
Діти: щоденник.
                     Загадка 4
Порахує сантиметри, а як треба-міліметри!
Рівно відрізки проводить з олівцем усюди ходить.
Незнайко: Ну тепер точно знаю - це вчителька.
Діти: лінійка.
Загадка 5.
 «Цю найпершу в школі книжку
Знає будь-який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає  нам….»
Незнайко. Самовар!
Діти. Буквар!  (Незнайко, опустив голову, засоромився)
Буквар! Буквар! Зате я вмію книжки читати! Ви мені не вірите? Я вам доведу! (Дістає книгу, читає.)
- Там на клумбі росте бак.
- Ой не так, ой не так, там на клумбі росте…
Діти:  Мак.
- На дивані кіт гурчить.
Діти.   - Ні, неправда, він… мурчить.
- В нірку враз сховалась тиша.
- Що не тиша, може….
Діти.   Миша.
- В лісі виросла Галина.
Діти. - Не Галина?
Незнайко. А   як?
Діти. Малина!
Ведуча. Так, ти дійсно читаєш, але припускаєтесь багато помилок.
               Краще зареєструйся у їх мережі, отоді ти вивчиш букви усі.
Незнайко. Годі вже соромити! Зареєструюся в Фейсбукварі, щоб більше знати і з Буквариком подружуся.

Танок  (на слова пісні «Букварик»)

Мій букварик, мій букварик – він найкращий друг.
Прокидаюсь, посміхаюсь і беру до рук.
Буква «а» на зірку схожа, буква «о» – проста,
Гарно вчитись допоможе книжка золота.

П-в:
Завдання просте – а, бе, ве, ге,де.
Хто такий букварик має, той не пропаде.

Треба всім старанно вчитись, знати головне:
Книжка ця – найкраща в світі – виручить мене.
Буква «а» на зірку схожа, буква «о» – проста,
Гарно вчитись допоможе книжка золота.

П-в:
Завдання просте – а, бе, ве, ге,де.
Хто такий букварик має, той не пропаде.

Вчитель. Давайте перегорнемо сторінки  Букваря і пригадаємо вивчене.
Ø Скільки букв в українській абетці? (33)
Ø Скільки букв для позначення голосних звуків? (10)
Ø Скільки голосних звуків в українській мові? (6)

Пісенька про голосні
О-о-о - Яєчко одно
Знесла курочка чорненька.
Знайшла дівчинка одненька -
О-о-о -  Яєчко одно!
А-а-а, А яблучка два,
Два яблучка червоненькі
Несе донечка для неньки,
А-а-а, Аж яблучка два!
И-и-и, А хлопчики три
В калабаню упали
І всі разом кричали -
И-и-и - Тих хлопчиків три!
І-і-і - Лошачки малі,
Є у них чотири ніжки,
Коло воза ідуть пішки -
І-і-і - Лошачки малі!

У-у-у, Песик на шнурку,
Цуценяток п'ять кудлатих
Полягло біля хати.
У-у-у, Песик на шнурку!
Е-е-е, Де то мама, де?
Мама квіи поливає
І на діток поглядає.
Е-е-е, Ось вже мама йде!
Ø  Чим особлива буква ї? (позначає 2 звуки)
Ø Що ви знаєте про букву ща?
Ø Ну а це що за знак, не пригадаю я ніяк? (ь)
Ø Ну а хто з вас може, діти,  звуки й букви в слові ґедзь полічити? (5 б., 3 зв.)
Ø Складіть слово зі звуків [знан:՚а ] - знання
Бачу ви дійсно немарно провчилися, з літерами подружилися.
Гра  «Живі літери»
(Діти складають слова з літер)
Наприклад: буква, сонце...
                        Гей ви букви
Гей ви букви жвавим кроком: раз два три
Вчили вас 105 уроків  раз два три
Через те Вас добре знають,
З вами вже слова читають раз два раз два
раз два три
Попереду йде букварик - раз два три
букви всі зібрав в порядок - раз два три
Всі його давно чекають
з іменинами вітають раз два раз два – раз
- два -три
гей школярики соколи раз два три
Поспішайте всі до школи  раз два три
тай учіться там наувки
Щоб незнали потім муки раз,
два, раз, два, раз два три
А наука вам поможе  раз, два, три.
Бо всіх темних переможе раз, два, три.
і ви станете синами
України.неньки-мами раз, два, раз, два,
раз, два, три.
Гра  «Ква»
Цей КВА____ влітку від спраги п՚єте. (квас)
Цей КВА_____  учень на дошці малює. (Квадрат)
Це КВА____ на городі зростає і у борщ потрапляє. (квасоля)
Цей ____КВА__ – вас читати навчить. (буквар)
Це _____КВА   звук означає і мовчить. (буква)
Родина велика у КВА_______цьому живе. (Квартира)
А в цьому ____КВА_____рибка красуня пливе. (Акваріум)
Пісня «Абеткова»
Абеткову пісеньку весело співати.
Абеткову пісеньку треба добре знати.
А, Бе, Ве – коник у траві живе,
Ге, Ґе, Де, Е – мама донечку веде,
Є, Же, Зе – по стежині жук повзе,
И, І, Ї, іЙ- гріється на сонці змій.
Ка, еЛ, еМ- лисенятко під кущем,
еН, О, Пе-песик носиком сопе,
еР, еС, Те – в полі житечко росте,
У, еФ, Ха – я сміюся – ха-ха-ха!
Це, Ча, Ша – кіт в дорогу вируша,
Ща, Ю, Я – гарна пісенька моя.
Знак м’який Ь- помічник мовчазний,
Не мовчи, а абеточку учи!
Вчитель. Як же збирався першокласник  Миколка до школи вчитися розповість _________________.
                            Миколка-першокласник.
          Перший раз малий Микола

          Став збиратися до школи

          Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку,
М'яч, перо, граблі, подушку,
На обід м'яку пампушку,
Два ведмедики, лопату,
Білочку руду, хвостату,
Лук і стріли, і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю.
Ще стільця, стола і парту,
Ще й географічну карту,
Трактора, машину й мило,

Вже й надворі звечоріло,
Сів Микола дума думку:  
 «Чи усе поклав у сумку?»
   Вчитель. Діти, чи усе поклав у сумку Миколка?          
                    Що зайве поклав хлопчик?
                    А чи ніхто з вас  так не збирався до школи?
                    Ми Букварика чекаєм… (розгублено) А його усе немає… Де ж так довго забарився? Може, в лісі заблудився?..
Вихід Баби Яги під музику. З’являється Баба Яга.
Баба Яга:
Я - сучасна Баба Яга – пластикова нога.
На мітлі літаю, 1клас шукаю.  Ой-Ой! Розумники! (Зневажливо)
Інтернет,…піар,…створили бачте фейсбуквар!
Всіх, свіх зарєєстрували…
А я? Про мене навіть не згадали!
Нічого! Я їм зараз покажу. (Погрожує кулаком)
Знищу…їх.. і їхню мережу Фейсбуквар. (Сердито)
Не буде в них на святі їх ……..Буквар. (Каже ніби в сторону)
Я в полон його взяла. Ха - ха - ха…
Учні.
Заспокойтесь, бабусю,
Ви ж така красива, ваші очі, як.. каламутні озерця,
Недарма ви запали Кощею до серця.
І ніс маленький …і з такою велиииикою горбинкою!
Натуральне сиве волосся… під рваною хустинкою.
А про брови вже й не буду говорити…
Можна на корекцію і не ходити.
З вашого лиця тільки воду пити,
Хіба таку красуню ми могли не запросити?
Запрошення вам надіслали вже давним-давно,
але ж інтернету не було… як на зло.
Баба Яга:
Та що ви кажете, красива? …Я? (Не вірить) .
Ну, якщо чесно… я така…(Гордо і кокетливо)
А інтернет чому пропав? (Задумано)
Мабуть…Кощей давно рахунок не поповняв (Сердито)
Окей, за креативність лайк вам дам.
Зараз сфотографуюсь… і скину селфі в інстаграм.
До себе в друзі вас додам.
Підписуйтесь на мене в інстаграм. (Іде)
Я компліменти ваші приймаю.
Букварика  вам повертаю.
(За мотузку заводить Букварика)
А може і не відпускати? Якщо ви правильно будете відповідати,  відпущу Букварика.
Вчитель.
Зіграти хочеться мені
Разом із вами  «Так чи ні».
Я вам питання задаю,
Готуйте відповідь свою.
Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом – "Ні" чи "Так".
Гра «Так чи ні».
    Треба гарно всім читати? Так
·     Треба менших ображати? Ні
·     На перервах верещати? Ні
·     Парти всі розмалювати? Ні
·     Друзів треба виручати? Так
·     Треба слухати матусю? Так
·     А обманювати бабусю? Ні
·     У класі вибити шибки! Так
·     На уроці робіть все навпаки! Ні
·     В школу брудне взуття носіть.  Ні
·     На уроці верещіть. Ні.
·     В школі старанно навчайтесь. Так.
·     Рідним краєм завжди пишайтесь.  Так.
- А тепер скажіть мені, цікава гра у «Так чи ні»? Так.
Баба Яга.  З такими розумненькими і добренькими я й сама хочу дружити! Відпускаю Букварика.
Букварик:
Добридень 1 –й клас,
Спасибі вам, що добре вивчили  мене.
Мої уроки – не пропали марно,
Ви працювали всі старанно.
Скажу вам так: багато шкіл я нині обійшов,
Але кращої за вашу не знайшов.
Літеру за літерою
Вчили ви щодня,
Підійшли до світлого
Справжнього знання.
За науку в перші дні
Що ви скажете мені?
(Діти виконують пісню «Гей, чули, чули, чули!» на мелодію пісні «Із сиром пироги»).
                               Гей чули, чули чули


Прийшли ми всі на свято
На свято букваря і вивчили всі букви
Усі від а до я
.
Гей чули, чули,  чул,
Гей чули, чули ви
З буквариком ми дружим
Він з нами назавжди.
Завершується свято
Вшануймо букваря.
Відкрив він нам дорогу
до знань від А до Я
Гей чули................
Всі:
Прощавай, Букварику,
Наш найперший друже!
Ми тобі, Букварику, дякуємо дуже!
Вчитель: Дорогі діти! Шановні гості, батьки!
      Вже час закінчувати свято
І хочу я всім побажати:
Хай Бог охороняє вас від злого,
Хай світить сонце і колосяться жита,
Щоб всі були здорові і щасливі на многії і благії літа.






Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.