понеділок, 27 серпня 2018 р.

Перший урок. Діти об'єднують Україну

Перший урок

Діти об'єднують Україну

Мета: сформувати уявлення учнів про школу як країну знань, розширити кругозір учнів про рідну Україну, про народну символіку та державні символи, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, її просторів, розвивати почуття патріотизму, заохочувати творити добро, здобувати знання, щоб бути гідним учнем своєї школи і громадянином своєї держави.
Девіз уроку: Усі ми – це наша родина, це наша сім’я, це наша Україна.
Обладнання. Карта України, Державний Герб, Прапор, презентація «Україна – моя Батьківщина», мꞌяка іграшка для ранкового кола, предметні малюнки для вправи «очікування» (олівці, мікроскоп, друзі, книга, ноти, мꞌяч, інтерактивна дошка), малюнки цеглинок  зі дієсловами (дружити, мислити і т.д.), виготовлене серце, червоний кольоровий  папір, ножиці, лего цеглинки, бюро знахідок (рушник, колоски, гілочка калини, віночок) сонечко, промінчики.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Треба всім нам привітатись:
“Добрий день!”
Дружно голосно сказати:
“Добрий день!”
Вліво-вправо поверніться,
Всім навколо усміхніться!
“Добрий день!”
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від усмішки аж сяє.

Давайте подаруємо усмішки один одному. Посміхніться всім.

Знає сонце гомінливе –
День сьогодні особливий!
    Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік?
    Чим особливий сьогоднішній день?

Учитель: Сьогодні для вас пролунав перший дзвінок, який покликав на перший у вашому житті шкільний урок. Ви переступили поріг Країни Знань. Усі жителі цієї країни носять почесне звання – «Учень» «Учениця», «Школяр», «Школярка». Так і називатиметься наш перший тиждень навчання в школі. Сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на учнів, школярів. Я вітаю вас із цією визначною подією!
Тож розпочнемо нашу подорож Країною Знань.
Ранкове коло
Так як у нас  нова  українська школа, кожен день розпочинатиметься з ранкової зустрічі – ранкового кола. Я запрошую вас  стати у коло.
Вправа  «Знайомство»
Ми познайомимося ближче, але  таким незвичайним способом. Кожен називає своє імꞌя, і називає улюблену тваринку, показуючи при цьому її рухи, а всі повторюють ці рухи.

Вправа «Комплімент»
Мабуть,  усі люблять чути приємні слова. Тому наша вправа називається «Комплімент». Вам потрібно передати іграшку сусідові і сказати йому щось приємне. Той, хто отримав іграшку, дякує і говорить комплімент сусіду.

Вправа «Ритм серця».
Завдання кожного учасника кола - передати ритм сусідові, плескаючи по долоньці. Але, якщо вам подобається інший ритм, виможете змінити кількість плескання.
Ось так ми відчули стукіт кожного сердечка, адже кожен із нас важливий. Займіть свої місця в класі.
Виготовлення оберегу «Сердечко»
Наші сердечка злилися у одне велике серце нашого класу. У кожного на парті лежить папір, ножиці, фломастер.  Запрошую батьків разом з дитиною вирізати  сердечко і написати найщиріші слова своїй дитині. Ці маленькі виготовлені сердечка ми покладемо до цього великого серця класу нехай вони завжди школярикам будуть нагадувати про підтримку родини, будуть своєрідним оберегом.
Вправа «Лего цеглинки»
Діти, у вас на партах – лего цеглинки. Підніміть цеглинку яка такого ж кольору як серце.   Я називаю слово, а ви піднімаєте цеглинку такого ж кольору.
Сонце,  небо, трава, вода, листя.
Підніміть цеглинку, яка відповідає вашому настрою.
Зꞌєднайте цеглинки і скажіть, фантазуючи,  що у вас утворилося.

Мамин оберіг уже готовий. вручіть свої дитині, сказавши побажання, а дитина кладе до «серця класу».
Це буде своєрідний оберіг кожного окремо та всього класу.

Вправа «Очікування»
Діти, кожен із вас  прийшов до школи, очікуючи… А що очікуєте, ми дізнаємося. Перед вами є малюнки – книга, олівці, мꞌяч, нотки, друзі, мікроскоп, цифри, інтерактивна дошка. оберіть собі малюнок.  Члени родини теж обирають малюнок, тобто як ви думаєте, чим ваша дитина хоче чи може зацікавитися.
Чи співпали ваші очікування?

Вправа «Будівельники»
Побудуємо будинок знань з  цеглинок.

Віночок дружби.
- Погляньте, діти, на цей чарівний віночок. Чим квіточки схожі? Чим різняться? Чим ми схожі? Чим відрізняємось?
- Ми всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас, ми будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися. Тепер ми одна родина, один колектив. Цей віночок буде символізувати міцну дружбу нашого класу. Від сьогодні він буде з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна, всі ми житимемо у мирі й злагоді. Саме в цю хвилину народився наш клас. З днем народження, наш клас!
Повторюйте хором:
У нас немає ТИ.
У нас немає Я.
Ми - єдиний клас.
Ми - одна сім'я.
Вправа «Доповни речення»
А чи готові наші учні бути школярами.  Ми перевіримо.
1.     Букви всі від А до Я живуть на сторінках…Букваря.
2.     Для письма, сказати прошу, що потрібно взяти?...Зошит!
3.     Малювать в альбомі всім допоможуть…олівці!
4.     Ручки й олівці, щоб знали, ми складемо… у пеналі.
5.     В сумці зошит і буквар. Хто до школи йде?...школяр!

Дидактична гра «Я – не я»
А тепер давайте грати – треба вам відповідати.
Рано – вранці хто піднявся?
А хто сонечку посміхався?
Не хотів хто одягаться?
А зарядку хто робив?
Свої ручки хто не мив?
Добре зранку готувався. Хто?
А ще досі не вмивався хто?
Хто здоровим хоче стати?
А знання хто хоче мати?
Бачу, всім вам хочеться знання пізнати і справжніми школярами скоріше стати шкільної родини, нашої Батьківщини.
-         Що означає слово Батьківщина?
-         Як називається  наша Батьківщина?
-         А якою мовою ми розмовляємо?
-         Назвіть місто столицю нашої країни.
-         А чи має наша держава  свій день народження?
Так, ми його нещодавно  святкували – 24 серпня – день народження нашої України.
Учень.
1.     Ми велика шкільна родина,
          Мова і пісня у нас - солов'їна.

2.     Квітне всюди червона калина,
          Рідна земля для всіх нас - Україна!

3.      Ми є діти українські –
Хлопці і дівчата,
Рідний край наш – Україна
Велика й багата.

Мама учениці (підготовлена )
На землі великій є одна країна:
Гарна й неповторна, мила…(Україна)
І живуть тут люди добрі, працьовиті,
І скажу, до речі, ще й …(талановиті)
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші…(складають)
Щоб жила й раділа кожная родина,
Щоб була щаслива наша…(Батьківщина)

Діти,  у нашому класі поселився домовичок Кузя. Він знайшов деякі речі  і створив Бюро знахідок. Вам цікаво що знайшов Кузя? Тоді підійдемо до килимка і розглянемо речі. (Вишитий рушник, віночок, колоски, калина, карта УкраЇни)
(Учень бере річ, і розповідає як вона пов’язана з Україною)
Карта вивішується на дошку.
  А зараз кожен учень намалює на дошці сердечко, відмалює свою долоньку, виріже їх ножицями за допомогою батьків і ми все це розмістимо навколо карти України, щоб наша  Батьківщина була захищена  любов’ю, теплом наших сердець, долонь. Ми будемо завжди пам’ятати, що ми громадяни своєї милої  України. Ми її патріоти, а тому ми все робитимемо для того, щоб Вітчизна наша процвітала, була могутньою державою. А ви будете старанно вчитись, трудитись на благо своєї Батьківщини.
Вчитель:
Наш перший урок добігає кінця та залишилось останнє випробування. Подивіться на наше Сонечко. Чомусь воно не сяє… Чого йому не вистачає? (Промінчиків.)
– Візьміть аркушики жовтого паперу, які нагадують промінці, та олівці і надрукуйте своє ім’я. (Допоможуть вам батьки)
(Хто написав, підходить до Сонечка і прикріплює йому промінчик)
А тепер подивимося, що у нас вийшло! Наше Сонечко нам всміхається! Бо воно дуже задоволене дітками нашого класу. І нехай Сонечко всміхається вам, дітки, завжди, а я і ваші батьки будемо радіти за вас, пишатися вашими успіхами.
Нехай для вас першокласників роки навчання стануть щасливими!  А ми всі жили під мирним небом та хай завжди буде світити нам яскраве сонечко.
Діти обꞌєднують Україну. Станемо у велике коло.  (Звучить пісня «Діти України»)
Всі випробовування діти пройшли. Отже вони – справжні учні. Вручення дипломів.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.